Felanmälan

Det är viktigt att tjänsten Felanmälan används på rätt sätt så att inte onödiga kostnader uppstår. Är du tveksam kontakta styrelsen.

Föreningen har ingen fastighetsskötare utan var och en får själv beställa och bekosta reparationer och underhåll i lägenheterna

Klicka på länken för en förteckning över företag som föreningen anlitat

xxxxxxxLänkxxxxx

Akuta fel på fastigheten som måste avhjälpas omedelbart, anmäls till någon i styrelsen och till .......
Reparation av fel i lägenheten bekostas av bostadsrättsinnehavaren.
Om felet är utanför din lägenhet, står föreningen för kostnaden. Du skall därför ,kolla med någon i styrelsen innan du vidtar åtgärder.

Kontakta styrelsen om du upptäcker något som har gått sönder eller liknande. När det gäller akuta tillbud finnas andra vägar. 

Hissar

Det har hänt att personer har blivit inlåsta i hissen. Orsaken kan tex. ha varit att dörren inte varit ordentligt stängd.

1) Ha alltid din telefon med då du åker hiss.

2) Om du skulle bli inlåst i hissen; kontakta i första hand någon i närheten som kan öppna utifrån eller trycka på hissknappen utifrån.

3) Ring någon i Styrelsen.

4) Ring inte xxxxxxx vars nummer finns i hissen

Hjälp till att hålla hissdörrar och trösklar fria från snö, is och grus!

 

Vid akuta fel på fastigheten

Ring XXXXX

Vid behov av låssmed

Antingen om du har låst dig ute eller behöver göra extra kopior av din lägenhet, kan du anlita xxxxxxx

Skadedjur

Föreningens försäkring hos xxxxförsäkringar täcker skadedjurshantering via företaget Anticimex.
Sanering mot bostadsohyra, ring Anticimex xxxxxxxx