Ekonomisk Förvaltning

Föreningens ekonomiska förvaltning sköts av Fastighetsägarna.

 https://www.fastighetsagarna.se/

 

   Besöksadress Alströmergatan 14, 112 47 Stockholm

   Postadress Box 12871, 112 98 Stockholm

   E-postadress kundservice@fastighetsagarna.se
 

   Organisationsnummer 556155-8205

 

 

Vid avgiftsfrågor, frågor om hyreskontrakt, avgifts-/hyresbetalningar, överlåtelsefrågor, försenade avgifter, frågor om fakturor eller registerfrågor vänder ni er till deras kundservice.

Som boende betalar du din avgift via BoAppen, Kivra ........

Via Fastghetsägarna kan du be att få ett utdrag för din lägenhet gällande andelstal och övriga uppgifter som du eller en mäklare kan behöva om du vill göra ett tilläggslån på/för din lägenhet eller vid pantsättning. 

 

Fakturor till föreningen skickas till:  

E-post fakturor ska skickas till 236levfaktura.service@fastighetsagarna.se

Pappersfakturor skickas till:
    Brf Bojen9
    FE236-95363
    Box12026
   102 21 Stockholm

Fakturan måste märkas med vårt referensnummer: FE236-95363.

Vid frågor går det givetvis också bra att kontakta föreningens kassör. 

OBS Kundnummer FE236-95363 måste även stå på själva fakturan.

 

Övrigt post:

Medlemmar och hyresgäster som behöver komma i kontakt med Fastighetsägarna ska kontakta Kundservice på 08-617 76 00 eller mejl kundservice@fastighetsagarna.se

De svarar på frågor om avikopia, OCR och allmänna kundservicefrågor. De lägger ärendet vidare till mig om det är frågor de inte kan hantera.

 

Använd gärna mejladressen till vårt ärendeanteringsprogram som är hyresredovisningen.stockholm@fastighetsagarna.se

Då kan ni följa ert ärende i portalen. Mina kollegor på Avgift & Hyra kan även se ärenden där och kan hjälpa till vid semester och sjukfrånvaro mm.

Ni kan alltid använda mejladress kundservice@fastighetsagarna.se. Kundservice lägger sedan ärendet vidare till mig på Avgift & Hyra eller till er ekonomiska förvaltare.

Här kommer info om den digitala överlåtelseportalen Nymedlem.

När mäklarna kontaktar vår Kundservice om mäklarbild så får de en länk till Nymedlem och via den så får de ut en mäklarbild direkt.

När sedan lägenheten är såld och mäklaren laddat upp ansökan om medlemskap och bifogat övriga överlåtelsehandlingar i Nymedlem så skickas ett mejl till mejladressen i portalen som är bojen9@gmail.comxx. Då ni själva godkänner medlemskap. 

Via länk i mejlet så kan ordinarie ledamöter logga in sig med sitt bankid och ta del av ansökan. Ni kan ta kreditupplysning på köparen om ni har det som rutin eller begära kompletteringar så som fullmakt eller ev. arbetsgivarintyg mm. 

Ni godkänner medlemskapet som vanligt på ett styrelsemöte eller enligt er nuvarande rutin och sedan loggar en ledamöter in sig via länken igen och delger ert beslut. 

Man godkänner alltså inte med sitt bankid, utan delger mäklaren och oss på FÄ er beslut. 

Mäklaren och vi på FÄ får då mejl/ärende om detta och kan registrera överlåtelsen. 

Kom ihåg att spara ner kopia av originalhandlingarna från Nymedlem. 

Vi sparar också ner en kopia i kundmappen.

 

Förslag på text till er hemsida:

”För att hämta mäklarbild, registrera en överlåtelse eller ansöka om medlemskap, gå till www.ny-medlem.se. Där hanterar vår bostadsrättsförening alla överlåtelser.” 

Länk till överlåtelseportalen Nymedlem hittar ni under verktyg i portalen Fastighetsägarna Service SSO (fastighetsagarna.se)

Under aktuellt i portalen kan ni läsa mer om Nymedlem Fastighetsägarnas portal (fastighetsagarna.se)

FAQ Fastighetsägarnas portal (fastighetsagarna.se)